Naailes voor kinderen van school

Vandaag ben ik begonnen met doorgeven!


Zo'n 30 jaar geleden leerde ik naaien van mijn moeder. Ik had een geweldige mooi, klein, bruin handnaaimachientje. Als ik het me goed herinner stonden er bloemen op geschilderd.

In die tijd leerde ik ook breien. Maar dat was een lastig karwij. Ik heb er mijn hart nooit aan verloren.
Daarnaast leerde ik ook nog borduren. De ene week bij mijn moeder, de andere bij de moeder van mijn beste vriendinnetje. Geweldig!

Van oma leerde ik nog meer creativiteit; kaarten maken van theezakjes, pergamano tot en met kantklossen!!

Deze basis heeft gezorgd dat ik altijd bezig ben met dingen maken. Rokken, tassen, mutsen, ....

Door een workshop die ik op school gaf werd ik helemaal enthousiast en besloot ik mijn kennis en kunde, maar vooral mijn liefde voor het creƫren door te geven.


En vandaag was het zover!


Twee jongens en drie meiden zaten vanmiddag bij mij aan de keukentafel. En wat hadden ze er zin in!
We gaan allemaal een tas maken. De patronen zijn overgetrokken en uitgeknipt. Volgende week mogen we in al die mooie stofje gaan knippen. Tot die tijd zit elk projectje opgeborgen in een vrolijk bewaartasje.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten